Kalp krizine çikolatalı önlemÇikolatanın faydaları arasına kalp krizi ve kalp damar hastalıklarına karşı koruma da eklendi. Dünyada kanserden sonra en yaygın ölüm nedenleri arasında kalp krizi ve kalp damar hastalıkları bulunuyor. Mutluluk vermesiyle de tanınan çikolatanın etkisi üzerine yapılan bir araştırma, çikolatanın kalp sorunlarına karşı koruma kalkanı oluşturduğunu ortaya çıkardı. Araştırmaya göre, yüksek miktarda kakao içerikli ürünler tüketenlerin kalp krizi geçirme veya diğer kalp damar hastalıklarına yakalanma ihtimali, bu ürünlerden az tüketenlere göre yüzde 37 daha düşük. İngiltere'deki Cambridge Üniversite-si'nden Prof. Oscar Franco başkanlığında yürütülen araştırmada, çikolata düşkünlerinin inme geçirme riskinin de yüzde 29 oranında düştüğü görüldü. 114 bin kişinin verilerinin değerlendirildiği araştırmayı yürüten bilim adamları, bu konuda daha ayrıntılı araştırmaların da yapılması gerektiğini belirterek, yüksek kalori oranı nedeniyle aşırı çikolata tüketimi konu -sunda uyarıda bulundu. |
|
|
| « Önceki Haber | Sonraki Haber » |
|
|
|
|
|
Haberin Yorumları (1 yorum)
|
|
... her 100 gram çikolatada 23 gram yağ var..hangi kalbe yarar sağlar...
misafir
-
09:25, 09 Eylül 2011 Cuma
|
Uşak'ta beyin ölümü gerçekleşen Tevfik Yılmaz'dan alınan yüz, Akdeniz...